Rebranding av egen merkevare
Ny visuell identitet
Etter snart to år i rosa klær, kler vi oss i ny og utvidet profil for å matche de vi har blitt.
I januar 2022 gikk vi fra å være Liten Film - et rent produksjonsselskap, til Narrativ - et fullservice kreativt byrå. Siden den gang har vi vokst til en solid gjeng på ni ansatte, spisset oss som tjenestetilbyder og samtidig utvidet porteføljen. - Profilen vi lanserte for Narrativ i første omgang var ment som en sped begynnelse, men livet skjer, tiden flyr og brått nærmer det seg to år siden vi bestemte oss for å utvide byråvirksomheten vår, sier Aleksander Rebaudo, daglig leder og produsent.
En identitet som kommuniserer merkevaren riktig
Gjennom høsten har designerne Kristina Henrichsen og Gina Dalby brukt hvert ledige øyeblikk til å kna og videreutvikle profilen.
- I tråd med rådene vi daglig gir kundene våre om viktigheten av en distinkt identitet som kommuniserer merkevaren riktig både emosjonelt og strategisk, har vi brukt de siste månedene til å sørge for at Narrativ er riktig skodd, sier Henrichsen.
Dalby, som står bak den digitale utviklingen, tilføyer;
- Narrativ betyr fortellende og er den logiske strukturen i en historie eller fortelling. Historien vår og historiene vi gjerne får i oppdrag å formidle består som regel av flere kapitler eller akter om du vil. Det gjør også den nye visuelle identiteten vår. Heller enn å møte én stillestående logo, møter du nå et logosystem i evig endring.
En god øvelse
Samtlige ansatte i Narrativ har bidratt inn i prosessen med sin dedikerte spisskompetanse. Fra strategi og utvikling til foto og teknisk arbeid med SEO.
- Det er langt vanskeligere å tre ut av egen silo og se seg selv enn det er å analysere andre. Vi har lagt ned mye tid og energi på å gjennomføre de ulike fasene i plenum nettopp for at alle skulle få føle på noe av det kundene våre opplever i tilsvarende prosesser, sier kreativ leder, Johanne K. Hoff.
Som ikke legger skjul på at hun er begeistret over resultatet;
- Jeg er så langt fra objektiv som man får blitt, men kunne nok ikke vært stoltere. Særlig kudos må tildeles designerne som har lyttet til et lag med sterke stemmer og likevel klart å sjonglere ulike meninger inn i en profil som alle føler eierskap til. At vi dessuten kan lansere med en nettside der alle grafer for optimalisering er på hundre prosent, skal Sara Derrick ha høylytt applaus for.