Hydro: Livskraftige lokalsamfunn
Hydro: Industrien som driver Distrikts-Norge
Industriens rolle i små distriktssamfunn er avgjørende. Uten tilstedeværelsen til store arbeidsplasser som Hydro, ville aktiviteten innerst i kriker og kroker av norske fjorder vært langt mindre.
Menneskene som driver industrien fremover
Men forholdet går begge veier; industribedrifter som Hydro er avhengig av flinke folk, høy kompetanse og status som en attraktiv arbeidsgiver skal man være konkurransedyktig i et internasjonalt marked.
Holdningskampanje med lokal stolthet
Omtrent slik lød briefen fra Hydro. Samlet ønsket de en holdningskampanje bestående av både film og foto til nettsider, sosialer medier, printannonser, og andre aktuelle flater. Målet var å skape lokal stolthet, og nasjonal beundring. For distriktssamfunnene og menneskene som driver industrien fremover fortjener en plass på kartet.
Konsept- og kampanjeutvikling
Narrativ har i dette caset levert konseptutvikling i direkte samarbeid med Hydros interne kommunikasjonsavdeling, og deretter produsert dette fra brief til leveranse. Kampanjen blir synlig i digitale flater organisk og betalt, samt som printannonser i ulike lokalaviser over hele landet høsten og vinteren 2023.