Trygg: Høstkampanje 2023

kampanjeutvikling

Kampanje som spiller på skrekk og gru

Over én million nordmenn kvier seg til å dra til tannlegen. Dette er en statistikk Oris Dental vil gjøre noe med, med en ønsket posisjon i markedet som Norges tryggeste tannlege. Målet skal nåes gjennom konseptet Trygg, en løsning for å imøtekomme alle med tannlegeskrekk på deres egne premisser.

Løsningen ble en tredelt kampanje som dramatiserer den irrasjonelle frykten for tannlegebesøk. For selv om den er irrasjonell så føles den veldig ekte for mange mennesker, og det ville Oris Dental vise en forståelse for. 

Del 1 - Norges skumleste arbeidsplass

Vi lanserte kampanjen organisk, med et spisset budskap opp mot halloween. Klinikker, tannleger og tannpleiere mottok et sett med bilder og tekster som de kunne dele i egne kanaler.

Del 2 - Det er mye som er skummelt her i livet, tannlegen burde ikke være en av dem.

Med innsikten om at odontofobi troner listen over nordmenns frykter, ville vi vise at vi tok pasientene våre på alvor. Ideen baserte seg på at tannlegeskrekk var irrasjonell, for i motsetning til haier, slanger og edderkopper vil tannlegen kun hjelpe deg. Budskapet ble spisset, illustrert og dramatisert basert på noen av de mest gjenkjennelige fryktene.

Del 3 - Monstrene på klinikken

Vi videreførte kampanjen med fokus på de lokale tannlegene rundt om i landet. Gjennom en humoristisk og uformell dramatisering, ville vi vise Oris sine pasienter en forståelse for at mange synes tannlegen er skummel. Kontrasten mellom de grusomme titlene og smilende portrettene baserte seg på lokale klinikker, og ble distribuert på nett og analogt rundt om Oris sone lokale klinikker.

Oris Dental flosser
Ved å klikke på "Godkjenn" godtar du lagring av informasjonskapsler på enheten din for å forbedre nettstedets navigering, analysere bruken av nettstedet og hjelpe til med markedsføringen vår.. Se Personvern for informasjon.