Året 2023 med Oris Dental

oris dental 2023

Merkevareplattform i 2022

Etter å ha lansert ny merkevareplattform for Oris Dental høsten 2022, gikk startskuddet for vårt første fullverdige år som totalbyrå for Norges største tannlegekjede i januar 23. Et år senere logger vi blant annet 70+ tekst- og filmproduksjoner, utvidet hovedprofil, rebranding av kjedens eget akademi, utrulling av fire nye produkter og en økning av hjulpen kjennskap fra 5 til 21 prosentpoeng.

Fysisk fagsamling og eventdesign

Hvorfor gå når man kan løpe inn i året? I begynnelsen av januar 2023 arrangerte Oris Dental første fysiske ledersamling for sine 400 ledere og 50 leverandører på Lillehammer. Narrativ stod for utformingen av event- og scenedesignet, gjennomførte en heldags-fotoshoot og lånte ut kreativ leder Johanne til å holde foredrag, samt bistå med det praktiske gjennom helgen.

Tiden flyr

Kampanjeplanlegging, restrukturering av always-on, videreutvikling av Trygg-konseptet og ferdigstilling av en rekke prosjekter var bare noen av oppgavene vi gjennomførte i Q1. Første kvartal raste med andre ord av sted og brått var det tid for både ny merkevareshoot og planlegging av kjedens første still-life shoot. Med oss på sistnevnte fikk vi med oss fotograf Marius Viken og set designer Julie Wilkinson.

Oris Academy

Som landets største private tannhelseaktør med fag i fokus, har Oris Dental også sitt eget akademi for videreutdanning. Dette hadde lenge kun eksistert i form av fysiske brosjyrer og på en litt bortgjemt underside digitalt. Andre kvartal startet derfor med en oppussing av Oris Academy, oppdaterte verdier, tone of voice, strategi og nye nettsider.

Hos oss er du Trygg

I tredje kvartal stod Trygg-universet igjen i fokus og planleggingen av en større høstkampanje var i gang. Vi ønsket å utfordre den tradisjonelle kommunikasjonen i kategorien ved å ta pasientenes frykter på kornet - samt bruke typiske beskrivelser tannlegen ofte får av de som er redde for dem til å avskrekke (med glimt i øyet). I oktober gikk vi live med kampanjen i Schibsted-flatene, utendørs nasjonalt og via Meta.

I sluttspurten på året gikk always-on sin vante gang, prosjekter som blant annet forsikring, digitale konsultasjoner og digitale kurs for eksterne skulle rundes av. Vi gjorde opp regnskap for året sammen med analysevennene våre i Emerge i forhold til satte KPI-er, der årets data kunne fortelle oss at vi hadde nådd samtlige mål med god margin.

Nøkkeltall for 2023

  • 5 til 21 prosent hjulpen kjennskap
  • 3 til 11 prosent på uhjulpen
  • 530% økning i besøk til digital booking
  • Økning fra ra 1,2 til 4 sider besøkt

Her må Simpleness, som står for hoveddelen av arbeidet og distribusjonen av always-on, også trekkes frem for det suverene arbeidet de har gjort.

I Narrativ skal vi fortsette å jobbe med merkevare og aktivering som i fjor med enda større fokus på film, i tillegg til employer branding som et stort nytt fokusområde. Det gode samarbeidet med Simpleness som distribusjonspartner og ansvarlig for AO fortsetter også.

Dette sier markedssjef Therese Nøst Frøysnes;

“Et nytt fantastisk år for oss med Narrativ ved vår side. Det har utelukkende vært positivt, både for oss som team og for veksten i vår organisasjon. Et år med mange utfordringer som vi har tatt lærdom av da vi kontinuerlig utvikler vår markedsavdeling med god hjelp fra gjengen i Narrativ. Det har vært spesielt inspirerende å ta profilen og uttrykket vårt et steg videre dette året, både internt og eksternt. Det er morsomt å tørre noe nytt, vi er stolte over grensene vi har flyttet for industrien vi jobber i.

Når man jobber i en organisasjon i ekstrem vekst er det både sunt og naturlig å kunne ta en pust i bakken for å se det lengre perspektivet, dette hjelper Narrativ oss med hver dag. I en travel hverdag er det også godt å kunne lene seg på mennesker som har gjort det til en styrke å kunne snu seg 180 grader på timen eller dagen, for å fullføre arbeidet og finne en ny retning om nødvendig.

Vi gleder oss til samarbeidet videre og et ekstremt spennende 2024”.

Her i Narrativ kan vi ikke si noe annet enn likeså og tusen takk for tilliten!

Oris Dental flosser
Ved å klikke på "Godkjenn" godtar du lagring av informasjonskapsler på enheten din for å forbedre nettstedets navigering, analysere bruken av nettstedet og hjelpe til med markedsføringen vår.. Se Personvern for informasjon.